onsdag 1. desember 2010

Borddekking med gammelt verktøy......


Her har jeg pyntet med gammelt verktøy.........Bursdagsgutten vår på 16 elsker nemlig å skru og mekke!


Lerkegrener, telys i fattigmannsølv, linduk og tjua fra hagen.


En adventskrans, servise Ministrå fra Porsgrunn, gamle gafler (ønsker meg gamle kniver)


Med snøvær ute fikk vi alle sammen julestemning rundt middagsbordet!


Bruker tjua fordi den er mer holdbar enn gran, dessuten blør den ikke kvae sånn som gran gjør.


Her er årets adventskrans i guttenes kjellerstue, laget på null komma niks, veldig enkel!

I går fikk forresten 16-åringen vår "lappen" på moped. Da vi kom hjem fra trafikkstasjonen, tok han seg en kjøretur til byen, 2 mil tur-retur i 12 grader minus, huttetu......

7 kommentarer:

  1. så tøft bord.:-) herlige bilder.:-)

    SvarSlett
  2. Det har du herlig pyntet. Så festlig og fint! Veldig innbydende!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Så fin bord dekking..og kjempe artig med gammelt verktøy ;) Hadde ikke jeg klart å kommet på..hihi artig idè :)

    Klem Ellen

    SvarSlett
  4. Så nydelig bord du har dekket!! Er du like "frelst" i stråmønster som meg, mon tro? Morsomt med det gamle verktøyet! Mitt framskap er fullt av stråmønster til vanlig. Funn fra antikkmesser o.l. i Danmark etc. Jeg har virkelig strevt med å pakke det vekk til fordel for "juleskapet" - noe jeg gjør hvert år:-)
    Ha en fin kveld!
    Adventsklem fra Hjørdis

    SvarSlett
  5. Et fantastisk bidrag til utfordringen! stilig med verktøyet og man reflekterer den personen man feirer!

    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  6. Meget innbydende bord! Her så det veldig hyggelig ut å sitte. :o)

    Lykke til i utfordringen hos NIB!

    En glad dag til deg!


    Anette Willemine

    SvarSlett
  7. Kjempefint! :) Skal huske på å dekke med granbar til jul! Det er jo helt nydelig! Kreativt å bruke gammelt verktøy:D

    SvarSlett

Koselig hvis du tar deg tid til å legge igjen en liten kommentar!