mandag 4. juli 2011

Ingen sommer uten......


......disse vakre Pelargoniaene......


........men er det Dronning Ingrid eller Mårbacka? Mine var merket med Dronning Ingrid etiketter da de ble kjøpt i fjor......

Etter å ha lest siste nr av Lev Landlig på side 17 er jeg i tvil.....mine er helt lik de som er avbildet i bladet....

Dronning Ingrid har blekt gule, sterile pollenknapper, mens Mårbacka har pollenknapper som er rosa som umodne og rustrøde når de er modne.

Vakre er de uansett navn!



Her i kjøkkenvinduene koser 4 stiklinger seg.

Ha en super mandag!


6 kommentarer:

  1. Jaaa, disse hører med! :o)
    Er enig i at de ligner mye på Mårbacka, ja, men noe trent øye skal jeg ikke påberope meg å ha ;o)

    Et lokalt gartneri får inn begge sortene i løpet av uka, fikk jeg vite, og da skal jeg på handel!

    Ha en fin dag!

    Mvh HildeSu

    SvarSlett
  2. Kjempefine blomster, som bringer fram barndomsminner. For dette er slike blomster som min oldemor alltid hadde..

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Leste også det i Lev Landlig, tror de blir solgt om hverandre, og de er jo nokså like også.

    Tror det er Dronning Ingrid eg har her.
    Liker bloggen din å vil gjerne følge deg videre!

    Nå bør eg ut å gjøre litt i hagen, så får eg heller lese mere i bloggen din seinere.
    Ønsker deg ein fin sommer! Klem fra "Mira".

    SvarSlett
  4. Jeg er ikke så vel bevandret i pelarginiaverden så når det står Dronning Ingrid så tror jeg på det. De har jeg også , men jeg må innrømme at jeg kjøper nye hvert år.... Hvis de ikke drukner , skal jeg prøve å overvintre dem i år :)
    Dine var kjempesøte !
    Ha en fin dag.
    Klem fra Ingunn:)

    SvarSlett
  5. pelargoniaverden,ja...

    SvarSlett
  6. Hei Linda :)
    Vinduene står fulle av pelargoina her også. Elsker de plantene, og overvintret for første gang 6 pelliser nå i vinter...bare 1 overlevde, men den blomstrer til gjengjeld noe helt fantastisk! Øvelse gjør mester, så til vinteren vet jeg hva jeg IKKE skal gjøre med de før de bæres ned i kjelleren...å klippe de ned ;)
    Aner ikke forkjellen på Dronning Ingrid og Mårbacka desverre.
    Ønsker deg en strålende sommerdag!
    Klem fra Lise

    SvarSlett

Koselig hvis du tar deg tid til å legge igjen en liten kommentar!