fredag 30. juli 2010

Håndarbeid

Jeg er helt avhengig av å ha noe mellom fingrene, liker å strikke, sy, hekle og male. Det er så avslappende...... Nå om dagen går hardangernåla for fullt. Lager en løper som min mor skal ha på spisestua si. Det er den hvite i kurven her. Den blå skal bli et pynteåkle. Det er til salgs når det blir ferdig... Her er min aller første brikke. Den laget jeg på ungdomsskolen på 80-tallet. Håndarbeidslæreren min, fru Moss lærte oss hardangersøm. Håndarbeid var mitt favorittfag!

Her henger et pledd som jeg begynte på i fjor sommer. Det er halvveis ferdig. Nydelige farger kjøpt i garnbutikken, men det hvite garnet er kjøpt på Rema. Billig og like bra kvalitet som det rosa og grønne. ......


Til slutt et bilde fra hagen. Bildet er tatt i et bitte lite øyeblikk av oppholdsvær, her har det nemlig regnet i snart to døgn i strekk. Sol og sommer; Hvor blir du av? Søndag er det allerede august.

Nå skal jeg åpne malespannet for å male noen hyller, får jo gjort noe nyttig i regnet, da.

God fredagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig hvis du tar deg tid til å legge igjen en liten kommentar!