torsdag 7. oktober 2010

Kjære minner og lopper + roser i hagen akkurat nå:)


Har tre boller jeg er spesielt glad i, så de står øverst på det høye matskapet vårt.
Den som står oppe i den grønne vispebollen, er etter min kjære mormor. Husker godt fra da jeg var liten at hun brukte den til å "mikse" kjøttkaker i. Nydelige kjøttkaker som hun lærte meg å lage. Husker det som det var i går da hun var hjemme hos meg og lærte meg hennes knep. Så hver gang jeg lager kjøttkaker, er det som om hun er her hos meg.
Noen av dere som har slike spesielle minner?

De to andre har jeg funnet på Misjonens Bruktbutikk. De er fra femti-tallet, fra Egersunds Fayancefabriks co, stemplet med 55, det er vel årstallet det, tenker jeg.


Her er en sammenblanding av gammelt og nytt. Koselig å kunne mikse gammelt og nytt sammen!
Mitt Ministrå-servise fra Porsgrunn er jo en gjenganger som har blitt produsert i mange år, synes det er søtt og nostalgisk. Like fint å dekke til fest med både sommer og ikke minst jul hvis man har "hvit/sølv" tema.

Er det ikke koselig å mikse gammelt/nytt?
Hva synes dere?


Ute blomstrer fortsatt The Fairy, etterpå skal jeg ut og ta med meg en stor bukett av disse og sette på stuebordet.

Torsdag allerede, kos dere videre, snart helg, vettu!

1 kommentar:

  1. Hei!

    For en koselig blogg du har:) Vi la oss til som følger vi! Håper det går greit? Vi blir hvertfall alltid veldig glad for nye følgere:)

    Klem:)

    SvarSlett

Koselig hvis du tar deg tid til å legge igjen en liten kommentar!